KPN Klantenservice

Door Beatboxx op zondag 16 januari 2011 16:50 - Reacties (92)
Categorie: -, Views: 7.561

Ik had een geruime tijd het probleem(lees 2 jaar) dat mijn internet snelheid niet hoger kwam dan 5Mb/s, en in daluren met veel geluk(lees meer geluk dan jackpot) net op 6Mb/s. Toen ik na twee jaar eens ging kijken hoe snel ons internet zou moeten zijn, kwam ik erachter dat die snelheid op 16 Mb/s moest liggen. Telefoontje naar de KPN klantenservice

KPN: Welkom bij de klantendienst van KPN, dit gesprek kost u 10 ct/m. Er volgt een keuzemenu. Als u op 9 drukt, hoort u de volgende 5 keuze's nog een keer. 1: U hebt een vraag over uw abonnement. 2: U heeft een technisch probleem

IK: 2(//Ik heb immers een technisch probleem, nietwaar?)

KPN: Toets de postcode in waar de storing plaatsvind

Ik: IK HEB HELEMAAL GEEN STORING, MAAR EEN TECHNISCH PROBLEEM. (//Ik hang op, en bel opnieuw

KPN: Welkom bij de klantendienst van KPN, dit gesprek kost u 10 ct/m. Er volgt een keuzemenu. Als u op 9 drukt, hoort u de volgende 5 keuze's nog een keer. 1: U hebt een vraag over uw abonnement. 2: U heeft een technisch probleem(kies ik dus nu niet) 3. U wilt een abonnement afsluiten 4. U heeft een vraag over een factuur 5. U heeft een overig probleem

Ik: 5

KPN: Helaas zijn al onze medewerkers in gesprek, blijf aan de lijn, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen(x123512)

KPN: Goedemorgen, eeh Goedenavond (na 3 uur wachttijd) U spreekt met de klantenservice van KPN, waarmee kan ik u mee van dienst zijn

Ik: (ik leg mijn probleem uit)

KPN: U heeft dus een Technisch probleem, ik raad u aan opnieuw te bellen en in het keuzemenu optie 2 te kiezen.

IK: (//Ik breek bijna de telefoon door midden) Ik leg uit dat mij dat een minder goede optie lijkt, en of ze me door kan verbinden met de technische dienst. (//Na wat geharrewar wordt ik doorverbonden)

KPN: Goedenavond, u spreekt met de technische dienst. Waar kan ik u mee van diens zijn?

Ik: (//Ik leg mijn probleem nog een keer uit)

KPN: Ik zal eventjes uw lijn uitmeten meneer, heeft u een momentje

Ik: Ja hoor

KPN: (//We zijn ondertussen 3 minuten verder) Uw lijn loopt gemiddeld 10Mb

Ik: Dat is geen 16 Mb

KPN: Dat heb je goed gezien

Ik: (//Ik wilde gaan zeggen: Ik zie niks, ik hoor alleen dingen, ik doe het toch maar niet) Maar dat is 6MB te weinig? Hoe komt dat

KPN: Je abonnement is niet 16Mb, maar tot 16Mb

Ik: Dus als mijn internet 1Kb per uur is voldoen jullie nog steeds aan jullie voorwaarden

KPN: Ja

Ik: Vind u dat zelf normaal? Dan kunt u ook adverteren met snelheden 1Yottabyte per nanoseconde(is 1025Mb p/s.)

KPN: Ja dat kan

Ik: (//verontwaardigd weet ik nauwelijks meer wat ik moet zeggen) Maar mijn probleem is dus nu nog steeds niet opgelost

KPN: Dan ligt het waarschiijnlijk aan je beveiligingssoftware

Ik: Nee

KPN: Hoe weet je dat? Ik heb meer verstand van computers dan jij hoor. Het kan echter ook aan je draadloze signaal liggen

Ik: Ik heb het ook met een usb kabel getest.

KPN: Dan draait er dus een programma mee op de achtergrond

Ik: Waarom kom ik dan ook zonder beveiliging niet boven 6Mb uit?

KPN: Dan heb je een virus

Ik: Waarom kom ik dan ook op iPod's en andere computer's niet hoger?

KPN: Op elk apparaat een virus?

Ik: Ik heb net mijn harde schijf geformatteerd, en windows 7 opnieuw geïnstalleerd, en meteen speedtest gedraait, kan het niet een fout bij jullie zijn?

KPN: Nee, ik zie hier op mijn scherm dat er van onze kant geen problemen zijn

IK: Ik zie hier van mijn scherm dat er vanaf onze kant geen problemen zijn

KPN: We kunnen ook een monteur sturen

IK: Moet ik daar voor betalen?

KPN: Ja natuurlijk

IK: Het lijkt mij verstandig als ik een andere keer terugbel(//Lees: Ik wordt helemaal gek van u, ik maak het zelf wel)

De dag na dit gesprekje loopt mijn snelheid opeens op 12Mb/s, heel erg toevallig? Heeft zo'n telefoontje toch zin:D[/more]

Volgende: Kanlsloze spammers 01-'11 Kanlsloze spammers
Volgende: ICT-les op school 01-'11 ICT-les op school

Reacties


Door Tweakers user ThinClientQ, zondag 16 januari 2011 16:53

Lijkt erop dat je erg puberachtige reacties geeft; die worden niet gewaardeerd, door niemand.

Toon een beetje respect aan de KPN medewerker, tevens;
"Ik: Ik heb het ook met een usb kabel getest."

Toont niet echt aan dat je kennis van netwerk apparatuur hebt.

Door Tweakers user sebastius, zondag 16 januari 2011 16:53

Nou als ik helpdesker was en jij zo tegen mij was gaan praten, had ik je snelheid nog verder afgeknepen. Maar die helpdesker was ook niet correct. Twee bijdehandjes bij elkaar ;)

Door Tweakers user Hahn, zondag 16 januari 2011 16:55

Abonnement is tot 16Mbit inderdaad, ze garanderen nergens dat je 16Mbit zal of moet halen. 6Mbit is aan de lage kant, volgens mij kan je daar inderdaad wel over klagen, maar 10Mbit is snel zat (bij 20Mbit was het iig zo dat je toch wel minimaal 8Mbit mocht verwachten).

Door Tweakers user Beatboxx, zondag 16 januari 2011 16:58

ThinClientQ schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:53:
Lijkt erop dat je erg puberachtige reacties geeft; die worden niet gewaardeerd, door niemand.

Toon een beetje respect aan de KPN medewerker, tevens;
"Ik: Ik heb het ook met een usb kabel getest."

Toont niet echt aan dat je kennis van netwerk apparatuur hebt.
Heb je het over jezelf? Ik heb van KPN een speedtouch 780 gekregen met een USB-kabel om erin te pluggen. In een helpdesk stond ergens dat ik dat eerst moest proberen, gedaan.
Hahn schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:55:
Abonnement is tot 16Mbit inderdaad, ze garanderen nergens dat je 16Mbit zal of moet halen. 6Mbit is aan de lage kant, volgens mij kan je daar inderdaad wel over klagen, maar 10Mbit is snel zat (bij 20Mbit was het iig zo dat je toch wel minimaal 8Mbit mocht verwachten).
Met 10Mb/s ben ik ook tevreden:)

Door Tweakers user veldmuis, zondag 16 januari 2011 16:59

KPN: Hoe weet je dat? Ik heb meer verstand van computers dan jij hoor.
Dat is echt niet gezegd. :').

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 16:59]



Door Tweakers user 318025, zondag 16 januari 2011 17:02

Het is helaas zo dat snelheid verhogingen niet altijd correct door gevoerd worden, maar het is wel zo dat het tot 16MB is en dat ook kan dat je niet meer dan 8MB haalt.

Overigens heb ik pas een keer een conflict met helpdeskmedewerker van KPN gehad, maar toen ik opgehangen had omdat ik een andere medewerker wou spreken ( De manager mocht ik niet spreken, ik vraag dan altijd naar 2e lijns of manager ) en toen werd mijn probleem wel op gelost ( De eerste was een vrouw en de andere een man ).

En ik kreeg ook nog een mailtje waarin KPN zich verontschuldigde voor die vrouwelijke medewerker die mij verkeerde informatie geven had en beweerde dat ik geen recht meer op die korting had terwijl dat niet waar was.

Door Tweakers user BloemBlaster, zondag 16 januari 2011 17:02

hahahahaha... dit is toch wel erg grappig :)

Door Tweakers user basdej, zondag 16 januari 2011 17:04

lijkt me nogal onmogelijk dat een helpdeskmedewerker zoiets zou zeggen...

Door Tweakers user TerraGuy, zondag 16 januari 2011 17:05

Nvm.

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 17:06]


Door Tweakers user Beatboxx, zondag 16 januari 2011 17:05

basdej schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:04:
[...]


lijkt me nogal onmogelijk dat een helpdeskmedewerker zoiets zou zeggen...
Ik hou je niet tegen:P Maar toch grappig dat het opeens is opgelostXD

Door Tweakers user 318025, zondag 16 januari 2011 17:06

basdej schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:04:
[...]


lijkt me nogal onmogelijk dat een helpdeskmedewerker zoiets zou zeggen...
Onmogelijk niet, ik laat om mijn werk ook wel eens me acteer act vallen hoor 8)7 Dat ik eerst nog vraag wilt u alsjeblieft inloggen en dat ik de 3e keer zeg kun je inloggen.

Mensen in Nederland zijn goeie acteurs, maar ze laten hun acteren soms vallen en dan komt er iets minder aardig uit.

Door Tweakers user Cave_Boy, zondag 16 januari 2011 17:07

Ik ken de Speedtouch 780 van KPN en de USB poort die ik ken is naar mijn weten gewoon voor printer en file sharing en niet dat je het modem gebruikt als USB modem.

Desondanks vind ik de communicatie heen en weer niet erg aardig over komen. Dit word gestart door jou. Die KPN medewerker doet keurig zijn werk en raakt waarschijnlijk geirriteerd door jou mannier van reageren.

Over het eindresultaat.... Vind ik ook altijd verwonderlijk. Heb zelf ook wel eens gebeld en men vond niks en dag erop had je inene wel een hogere snelheid. Deze snelheid bleef ook en stabiel.

Door Tweakers user Beatboxx, zondag 16 januari 2011 17:08

Misschien heeft het er mee te maken dat ik om 2100 belde?

Door Tweakers user Freekers, zondag 16 januari 2011 17:13

Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren geleefd ? Het is al geruime tijd bekend dat ADSL abonnementen snelheden hebben TOT X Mb/s. De werkelijke snelheid hangt o.a. af van de afstand tot de centrale e.d.
Wij zitten ook bij de KPN met InternetPlusBellen. Wij hebben het goedkoopste pakket (Basis) aangezien de maximale haalbare snelheid op ons adres 8Mb/s is. Het heeft dus geen zin een duurder pakket te pakken, aangezien we die snelheid toch nooit zullen halen. Dit alles omdat we best een afstandje van de centrale afliggen.

Als je wilt uitvogelen welke snelheid maximaal haalbaar is op jouw adres, zou ik even deze speedtest runnen: http://snelheidscontrole1.online.nl/
Dat is inderdaad van Online, want KPN heeft deze speedtest niet op zijn pagina staan. Online maakt gebruik van het KPN netwerk, dus je krijgt dezelfde waardes voorgeschoteld.

Dat jij niet begrijpt hoe keuzemenu's werken, kunnen ze bij de KPN niets aan doen. Dit is een technische vraag en het is ook een storing. Het werkt immers volgens jou niet naar behoren, niet waar ? Dat is dus een storing.

Als je echt de werkelijke snelheid van je internet wilt testen, doe je dit door met een UTP kabel direct je PC direct aan het modem te hangen. Plug alle andere apparaten die gebruik maken van je internet uit en schakel eventueel ook WiFi uit. Zet je virusscanner en firewall even tijdelijk uit (ja dat maakt verschil) en run dan een aantal keren (5-10x) een speedtest. Dat zou een betrouwbaarder resultaat moeten geven dan via een USB kabel !??! 8)7

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 17:16]


Door Tweakers user Garrett, zondag 16 januari 2011 17:13

Precies hierom heb ik nu Ziggo, geen gezeik en lekker 120Mbit :)

Door Tweakers user AW_Bos, zondag 16 januari 2011 17:15

Volgens mij neemt de helpdeskmedewerker jouw eerder in het ootje vanwege je belachelijke kinderachtige reacties.... ;)

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 17:15]


Door Tweakers user veldmuis, zondag 16 januari 2011 17:15

Ik was de helpdeskmedewerker.

Door Tweakers user D-TECH, zondag 16 januari 2011 17:19

Ik geloof hier echt totaal helemaal niks van. :+

Door Tweakers user alwinuzz, zondag 16 januari 2011 17:20

Over de reacties dat Beatboxx niet netjes communiceert, ik lees dat echt niet terug in het transcript. Ik lees eerder een helpdeskmedewerker die ervan uitgaat dat de fout bij de klant ligt, en ook niet heeft opgelet bij de communicatietraining.

Door Tweakers user skabouter, zondag 16 januari 2011 17:22

KPN: Toets de postcode in waar de storing plaatsvind

Ik: IK HEB HELEMAAL GEEN STORING, MAAR EEN TECHNISCH PROBLEEM. (//Ik hang op, en bel opnieuw
Hier had ik moeten stoppen met lezen *zucht*

Door Tweakers user White_Collar, zondag 16 januari 2011 17:26

Beatboxx schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:58:
[...]


Heb je het over jezelf? Ik heb van KPN een speedtouch 780 gekregen met een USB-kabel om erin te pluggen. In een helpdesk stond ergens dat ik dat eerst moest proberen, gedaan.


[...]


Met 10Mb/s ben ik ook tevreden:)
OMG dat is daar helemaal niet voor maar voor een printer. |:( |:( |:( |:( |:(

eddit:
Geboortedatum 22 september 1996

zegt genoeg...

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 17:29]


Door Tweakers user Freekers, zondag 16 januari 2011 17:29

Rekenblok schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:26:
OMG dat is daar helemaal niet voor maar voor een printer. |:( |:( |:( |:( |:(
Nee, da's niet waar, je kunt ook je PC aansluiten op de Speedtouch 780 via USB. Waarom je dat zou willen, weet ik niet.
Zie ook de handleiding:
http://www.speedtouch.nl/docs/ST780WL_InstallSetup_nl.pdf

Door Tweakers user Jasper Janssen, zondag 16 januari 2011 17:29

Tja... Ik ga er maar van uit dat dit geen letterlijke weergave van het gesprek is, maar jij komt er niet bijzonder goed uit.

Vooral het eerste stuk is gewoon puur stupide. Je hebt wel degelijk een storing, dus waarom je daardoor gaat flippen en dan maar in een "overige" queue gaat hangen, die een gigantische wachtrij heeft in vergelijking met de normale ingangen...

Intrainen op 10 Mbit ipv 16 is niet zo heel gek, en dat kan wellicht nog verbeteren door je binnenbekabeling fatsoenlijk aan te leggen. 5-6 Mbit down halen terwijl je met 10 Mbit intraint is per definitie iets dat bij jou in huis fout zit. Het kan het modem zijn, het interne netwerk, of je computers, maar het is dan sowieso niet iets bij je provider. Je zou nog kunnen denken aan overbelasting van het ISP netwerk, maar dat zou je moeten merken aan alleen op piekmomenten een probleem, en bijvoorbeeld om 4:00 zou je wel moeten kunnen blazen, zelfs in dat scenario.

ik neem aan dat je al een keer getest hebt met je Speedtouch vers gereset naar fabrieksinstellingen (als ie niet opnieuw opstart is ie niet gereset), WiFi uit (op de router dus, niet alleen je eigen WiFi devices uitzetten) en met 1 PC direct aangesloten met een korte ethernet kabel, andere uitgangen leeg. En dat je dit vervolgens met meer dan 1 device getest hebt op die manier. En dat je snelheid niet test met een onbetrouwbare speedtest site als speedtest.nl, laat staan .net of .com, maar doordat je van een van de ISP testftpservers een testbestand download. En dat je gecontroleerd hebt dat er op die PC geen peer to peer programma's aanwezig zijn.

USBmodem support zit inderdaad nog steeds uit legacy op de Speedtouches, maar als je pech hebt kom je om welke reden dan ook op USB1 uit en dan haal je bij lange na geen 10 Mbit, en is het dus een kuttest. De enige echte test is WiFi uit, 1 ethernet kabel, 1 PC. Al zeker niet een extra router ertussen.

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 17:31]


Door Tweakers user White_Collar, zondag 16 januari 2011 17:30

En waarom zou je dat in godsnaam testen? :P

maar goed: Geboortedatum 22 september 1996

Hij is 15.

Voor dat soort lui is het meestal vrij lastig om een beetje normaal te doen als ze met een helpdesk bellen ;)

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 17:34]


Door Tweakers user Jasper Janssen, zondag 16 januari 2011 17:35

Als jij denkt dat een snelheidsprobleem wordt veroorzaakt door de ISP, dan zul je eerst alle mogelijke oorzaken van het probleem in je eigen netwerk moeten uitsluiten. En dat kan dus alleen met de bovengenoemde test:

- geen WiFi, want speedtouches hebben triviaal hackbare wpa2 wifi en er kan dus iemand van buiten jouw lijn voltrekken
- Geen router ertussen (duh)
- Geen andere PCs aangesloten, om zeker te weten dat die niet je lijn voltrekken
- twee verschillende PCs getest, om het risico te minimaliseren dat er op 1 van de twee een trojan of een peer to peer programma staat dat al dan niet met medeweten van de gebruiker de lijn voltrekt. Testen met een vers geherinstalleerde PC telt ook.
- getest met een fatsoenlijke testmethode, die niet consistent onderrapporteert -- again, duh.

Door Tweakers user Defeated, zondag 16 januari 2011 17:38

Je weet dat als je je postcode had ingetoetst en er geen storing was je gewoon naar de Technische helpdesk werd doorverbonden?
Je weet dat je die 16Mb nooit gaat halen hoeveel je ook belt? al zit je met je computer naast de centrale wijkkast.
Je weet dat dit een achterlijke blogpost is?

Door Tweakers user GenjiBlade, zondag 16 januari 2011 17:38

Ja. Als ik jou aan de lijn kreeg tijdens mijn werk had ik het je onmogelijk moeilijk gemaakt ook maar enigzins hulp te krijgen van mij of mijn collega's. Aan zulke klanten hebben we 0,0 en dit:

"KPN: Hoe weet je dat? Ik heb meer verstand van computers dan jij hoor. Het kan echter ook aan je draadloze signaal liggen"

Is er echt niet gezegd.

Volgende keer dat je belt maar beter beleefd zijn en rustig uitleggen wat je hebt getest en hoe i.p.v. ervanuit gaan dat helpdeskmedewerkers alemaal telepathisch zijn en een magische FIX IT NOW knop hebben. Misschien kan je het opschrijven voor je vader en dat hij kan bellen voor je? Heb jij geen last van KPN en zij geen last van jou.

Door Tweakers user Neverwinterx, zondag 16 januari 2011 17:42

"KPN: Nee, ik zie hier op mijn scherm dat er van onze kant geen problemen zijn

IK: Ik zie hier van mijn scherm dat er vanaf onze kant geen problemen zijn"

Priceless _/-\o_

Beetje vreemd dat er afgegeven wordt op zijn zogenaamd kinderachtige reacties. Helpdesks zijn over het algemeen belachelijk en worden zwaar verwaarloosd om toch maar kosten te besparen en overal het maximum uit te trekken, dus ja zo'n toontje is wel gegrond. Als iedereen zo'n toon zou aanhouden en ze lik op stuk zouden geven (ik denk hierbij aan de reclame van peeters&pichal of dat in Basta onlangs), zou er tenminste iets aan gedaan worden door de bedrijven.
Serieus en kalm blijven en overal in meegaan, zal er alleen maar toe leiden dat de bedrijven tevreden zijn over hun helpdesks.

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 17:46]


Door Tweakers user Beatboxx, zondag 16 januari 2011 17:55

Rekenblok schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:26:
[...]


OMG dat is daar helemaal niet voor maar voor een printer. |:( |:( |:( |:( |:(

eddit:
Geboortedatum 22 september 1996

zegt genoeg...
Jij beoordeeld mensen dus op hun leeftijd?

Door Tweakers user Beatboxx, zondag 16 januari 2011 17:57

Neverwinterx schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:42:
"KPN: Nee, ik zie hier op mijn scherm dat er van onze kant geen problemen zijn

IK: Ik zie hier van mijn scherm dat er vanaf onze kant geen problemen zijn"

Priceless _/-\o_

Beetje vreemd dat er afgegeven wordt op zijn zogenaamd kinderachtige reacties. Helpdesks zijn over het algemeen belachelijk en worden zwaar verwaarloosd om toch maar kosten te besparen en overal het maximum uit te trekken, dus ja zo'n toontje is wel gegrond. Als iedereen zo'n toon zou aanhouden en ze lik op stuk zouden geven (ik denk hierbij aan de reclame van peeters&pichal of dat in Basta onlangs), zou er tenminste iets aan gedaan worden door de bedrijven.
Serieus en kalm blijven en overal in meegaan, zal er alleen maar toe leiden dat de bedrijven tevreden zijn over hun helpdesks.
Inderdaad, en jullie mogen allemaal wel mij belachelijk maken, zeggen dat ik puberale opmerkingen maak(Ik ben ook puber), maar mijn probleem is wel opgelost. En als ik had gezegd dat het misschien dan wel een virus was, was mijn probleem echt nog niet opgelost

Door Tweakers user Spetsnaz, zondag 16 januari 2011 18:00

Deze blog is nog belachelijker dan je vorige blog, je vind jezelf wel heel erg goed, zeker het broertje van bobwarley?

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 18:02]


Door Tweakers user alwinuzz, zondag 16 januari 2011 18:00

Je mag KPN pas bellen als je ouder dan 21 bent :+


ik meen het niet serieus...

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 18:09]


Door Tweakers user 318025, zondag 16 januari 2011 18:08

alwinuzz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:00:
Je mag KPN pas bellen als je ouder dan 21 bent :+
Waar staat dat? Maar een 15e jarige heeft toch geen abbonement bij KPN of wel? De ouders zullen toch zeker dat abbonement hebben he?

Door Tweakers user keitje, zondag 16 januari 2011 18:09

Beatboxx schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:55:
[...]


Jij beoordeeld mensen dus op hun leeftijd?
Aan de hand van iemands typ sk1llz en reacties is vaak al een leeftijd op te maken. Op 1 of andere reden is jouw manier van communiceren altijd ineens anders bij mensen als ze de 19 passeren.

Door Tweakers user TRRoads, zondag 16 januari 2011 18:09

Spetsnaz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:00:
Deze blog is nog belachelijker dan je vorige blog, je vind jezelf wel heel erg goed, zeker het broertje van bobwarley?
LOOOOL

Inderdaad.

@Beatboxx:

Ben je bekend met het concept zelfreflectie. Met zo'n smartass houding kom je nooit ergens.

Door Tweakers user himlims_, zondag 16 januari 2011 18:11

hegeloof 't direct, soort gelijke reacties ehb ik ook al gehoord. :r kpn

Door Tweakers user Beatboxx, zondag 16 januari 2011 18:16

YipMan schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:08:
[...]

Waar staat dat? Maar een 15e jarige heeft toch geen abbonement bij KPN of wel? De ouders zullen toch zeker dat abbonement hebben he?
Mijn ouders gamen ook niet&mijn ouders hebben computer's meer als ergernis(crashen) dan als hobby.... Zij komen ook niet verder dan mailen&internetten en als ze weer een powerpoint moeten maken maak ik die altijd;) Je kan blijven zeggen dat ik onbeleefd was, maar mijn probleem is opgelost en dat was mijn doel. Verder ben ik volgensmij nogsteeds 14....

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 18:17]


Door Tweakers user Gish, zondag 16 januari 2011 18:19

Spetsnaz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:00:
Deze blog is nog belachelijker dan je vorige blog, je vind jezelf wel heel erg goed, zeker het broertje van bobwarley?
bobwarley boekt vooruitgang. Vandaag zelfs had 'ie wel meer dan 10 regels eigen tekst! Deze jongeman daarentegen moet nog veel leren, zelfs in vergelijking met bobwarley met z'n sneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuwnieuws.

Door Tweakers user 318025, zondag 16 januari 2011 18:24

keitje schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:09:
[...]
Aan de hand van iemands typ sk1llz en reacties is vaak al een leeftijd op te maken. Op 1 of andere reden is jouw manier van communiceren altijd ineens anders bij mensen als ze de 19 passeren.
Ohja? Hoe oud ben ik dan? Zeker 10 jaar he? Omdat mijn grammatica niet goed is? Taal zegt niks over je leeftijd, mijn Nederlands is ook niet goed ofzo, het is jammer dat je in Nederland keihard gestraft wordt op internet als je taal / grammatica niet zo goed is.

Ik kreeg in verleden bans vanwege mijn slecht taalgebruik waardoor ik mede vaak verkeerd over kwam, maar hier op tweakers.net ben ik nog nooit gebant, maar sommige mensen op internet zijn in dagelijks leven gewoon mietjes, van die jongens die je in echt niet zouden zeggen: Hey wat jij zegt tegen mij vindt ik niet fijn.

Door Tweakers user LinuX-TUX, zondag 16 januari 2011 18:33

Beatboxx schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:55:
[...]


Jij beoordeeld mensen dus op hun leeftijd?
Hele wereld beoordeeld mensen op hun leeftijd. Onder 21 ben je niet in staat financieel voor jezelf te zorgen, onder 16 niet in staat om brommer te rijden etc etc etc

Meestal uit voorzorg, uitzonderingen zijn er altijd. 16+ er ... nog steeds geen brommer rijden -> ongelukje. 12 jarige crosser die kampioen wordt etc.

Afijn, volgende keer gewoon wat tactischer aan de telefoon hangen helpt ook. Zelf nog nooit zo'n draad / drama van iets hoeven maken, altijd bij mezelf ten rade gegaan, alle gegevens verzamelen van intrain waardes, SNR, zelfcalculatie over wat het zou moeten zijn inclusief afstand tot de centrale prognoses en dan gewoon kant en klaar voorschotelen aan de eerste beste man aan de andere kant van de lijn. Gemiddeld duurde het dan tussen 30 seconden tot 3 minuten voor ik aan de 2e of zelfs 3e lijns support zat.

Zo kan het dus ook :Y)

Door Tweakers user WHiZZi, zondag 16 januari 2011 18:35

Ik vind dat die helpdesker toch netjes heeft gereageerd op het puberale gedrag van de blogposter.

Iedereen weet dat bij ADSL je altijd last hebt van de verouderde bekabeling van KPN/PTT. Hierdoor verlies je al redelijk snel bandbreedte. Alle providers adverteren met DSL tot 20Mbit (in de praktijk is 24Mbit haalbaar als je kort bij de centrale woont). Jij woont vermoedelijk een km of 2 van de centrale en daar zul je nooit 16Mbit halen.

En een probleem kan toch een storing zijn? Je bent sowieso dom dat je bij de 1e keer ophangt omdat je een ander woord hoort dan "technische vraag" en was het nou echt moeilijk om je postcode in te tikken zodat je wellicht kon horen of er een bekend issue was?

Het zal de leeftijd wel zijn die nog heel veel moet leren en vooral op sociaal vlak in dit geval..

Door Tweakers user AW_Bos, zondag 16 januari 2011 18:37

Maar voor hetzelfde geldt had de helpdeskmedewerker je niet geholpen.

Door Tweakers user Robsel_NL, zondag 16 januari 2011 18:42

3 uur wachten? Dat is onzin. Verder zijn de abbo's inderdaad tot 16mb haal je echter 1 mbit, dan raad ik je aan om je abbo terug te zetten naar een tot 8mbit abbo. Verder kunnen ze bij KPN meten welke snelheid er op het modem binnenkomt. dus krijgt je pc trager internet binnen, dan ligt het inderdaad waarschijnlijk aan jouw bekabeling/pc.

Verder geloof ik ook weinig van de conversatie die je hebt gehad.

Door Tweakers user Pepppie, zondag 16 januari 2011 18:48

Ik dacht precies hetzelfde :)

Maar goed, ik lees tussen de regels door en ik herken wel het probleem wat de auteur probeert te beschrijven; helpdesks kunnen je tot waanzin drijven. Ik denk ook dat hij deze blog vooral heeft geschreven om z'n hart te luchten.. En ook dat kan ik me goed voorstellen :+

Door Tweakers user 327097, zondag 16 januari 2011 19:20

Wel triest dat iedereen zit te zijken over beatboxx zijn leeftijd. Je moet 14/15 jarige niet onderschatten...

Volgende keer kun je beter beleefd zijn, wat voor klootzak het ook is, door beleefd te zijn bereik je het meeste...

Edit: 10ct/minuut => (10 * 60 ) * 3 = 600 * 3 = 18.00 euro...., dan had ik opgehangen 8)7

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 19:22]


Door Tweakers user Spetsnaz, zondag 16 januari 2011 19:24

JaHetIsChris schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:20:
Wel triest dat iedereen zit te zijken over beatboxx zijn leeftijd. Je moet 14/15 jarige niet onderschatten...
Wanneer gaan die 14/15 jarige dan het tegendeel bewijzen?

Door Tweakers user Beatboxx, zondag 16 januari 2011 19:31

WHiZZi schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:35:
Ik vind dat die helpdesker toch netjes heeft gereageerd op het puberale gedrag van de blogposter.

Iedereen weet dat bij ADSL je altijd last hebt van de verouderde bekabeling van KPN/PTT. Hierdoor verlies je al redelijk snel bandbreedte. Alle providers adverteren met DSL tot 20Mbit (in de praktijk is 24Mbit haalbaar als je kort bij de centrale woont). Jij woont vermoedelijk een km of 2 van de centrale en daar zul je nooit 16Mbit halen.

En een probleem kan toch een storing zijn? Je bent sowieso dom dat je bij de 1e keer ophangt omdat je een ander woord hoort dan "technische vraag" en was het nou echt moeilijk om je postcode in te tikken zodat je wellicht kon horen of er een bekend issue was?

Het zal de leeftijd wel zijn die nog heel veel moet leren en vooral op sociaal vlak in dit geval..
Ik woon 600-700 meter van de centrale. Dat heb ik echt wel uitgezocht, en ik heb toch geen storing? Een storing is hinderlijke onderbreking, een onderbreking is een tijdelijk oponthoud en tijdelijk is slechts enige tijd durend . Heb ik niet

Door Tweakers user ariebobo, zondag 16 januari 2011 19:54

Och een kleutertje ontdekt de grote boze helpdesk..... boeiend

Zit er geen leeftijdslimiet op tweakblogs?

Door Tweakers user IStealYourGun, zondag 16 januari 2011 19:55

Beatboxx schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:31:
[...]


Ik woon 600-700 meter van de centrale. Dat heb ik echt wel uitgezocht, en ik heb toch geen storing? Een storing is hinderlijke onderbreking, een onderbreking is een tijdelijk oponthoud en tijdelijk is slechts enige tijd durend . Heb ik niet
Deed me hier aan denken: http://www.leasticoulddo.com/comic/20110116
Alleen is het daar grappig omdat het een cartoon is, bij jou is het zielig omdat het realiteit is.
Overigens is een storing ook een technisch probleem. Als je niet door had dat je op 2 moest drukken, dan stel ik voor dat je naar je leerkracht stapt die je ICT lessen geeft, je excuses aanbied en de lessen volgt want je kan nog véél te leren in dat gebied.

Door Tweakers user 318025, zondag 16 januari 2011 19:58

[video=width,height]http://www.youtube.com/watch?v=LIvu74oDdNI[/video]
Een vrolijke video.

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 20:04]


Door Tweakers user i-chat, zondag 16 januari 2011 19:59

veldmuis schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:15:
[...]
Ik was de helpdeskmedewerker.
+1 hehe - goed gehandled... - ik moet dat geduldige nog eens gaan aanleren,

Door Tweakers user Beatboxx, zondag 16 januari 2011 20:00

veldmuis schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:15:
[...]
Ik was de helpdeskmedewerker.
Waarom geef je dan niet gewoon in dat gesprek toe dat jullie een fout hebben gemaakt en dat je mijn internet alsnog sneller maakt? Dat is namelijk wat er is gebeurd.

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 20:19]


Door Tweakers user Beatboxx, zondag 16 januari 2011 20:03

IStealYourGun schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:55:
[...]


Deed me hier aan denken: http://www.leasticoulddo.com/comic/20110116
Alleen is het daar grappig omdat het een cartoon is, bij jou is het zielig omdat het realiteit is.
Overigens is een storing ook een technisch probleem. Als je niet door had dat je op 2 moest drukken, dan stel ik voor dat je naar je leerkracht stapt die je ICT lessen geeft, je excuses aanbied en de lessen volgt want je kan nog véél te leren in dat gebied.
Kan jij mij de overeenkomsten tussen een storing en een technisch probleem uitleggen? Ik heb al twee jaar last van te lage internetsnelheid, dan lijkt mij dat geen storing

Door Tweakers user N1ckk, zondag 16 januari 2011 20:13

Ik zeg overstappen naar een concurrent van KPN?

Door Tweakers user Osxy, zondag 16 januari 2011 20:19

Beatboxx schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:03:
[...]


Kan jij mij de overeenkomsten tussen een storing en een technisch probleem uitleggen? Ik heb al twee jaar last van te lage internetsnelheid, dan lijkt mij dat geen storing
Het is ook geen storing en je kan het amper een technisch probleem noemen eerder een technische beperking.

Door Tweakers user Spetsnaz, zondag 16 januari 2011 20:26

Geef het op Beatboxx, je faalt gewoon met je verzonnen verhaal. Ga je ouders boos aankijken dat ze 14 jaar geleden geen voorbehoedsmiddel hebben gebruikt.

Door Tweakers user IStealYourGun, zondag 16 januari 2011 20:27

Beatboxx schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:03:
[...]


Kan jij mij de overeenkomsten tussen een storing en een technisch probleem uitleggen? Ik heb al twee jaar last van te lage internetsnelheid, dan lijkt mij dat geen storing
Storing:
Storing kan verwijzen naar:
Het slecht of niet functioneren van iets. Bron

---
storing: ` sto - ring
de -woord (vrouwelijk)
storingen

1 het storen;
technische storing
onderbreking doordat machines enz. niet goed werken;

2 nadering van een depressie;

3 gestoorde ontvangst van een radio- of tv-station
storing: een fout in een voor de emissie relevant onderdeel of systeem, die ertoe kan leiden dat de emissies de grenswaarden van punt 5.3.2 overschrijden
storing: fout, veelal betrekking hebbend op een apparatuur-onregelmatigheid, die gemakkelijk kan worden gelokaliseerd en tot op zekere hoogte voorspelbaar is (bijv. een versleten component)
storing: Onderbreking van een handeling door het niet goed functioneren van bep.werktuigen

storing: hapering, belemmering, breuk, hinder, onderbreking

mankement, defect, ongeregeldheid, pech, stoornis, uitval

beroering, panne, perturbatie, verontrusting, verstoring, verwarring

Bron

---

technische storing
- onderbreking van een handeling door het niet goed functioneren van bep. werktuigen
- (in ruimere zin) euvel in sanitair, elektra, gas e.d. dat onmiddellijk verholpen moet worden

Bron: Van Dale

--------------------------------
Je kan neuten, maar nogmaals. Als je niet doorhebt dat je op nr 2 moest drukken, dan heb je nog véél te leren. (Verwijst naar de cartoon).

Door Tweakers user bierkwadraat, zondag 16 januari 2011 20:33

Ben laatst voor 'dom' uitgemaakt door de klantenservice omdat ik niet bij hun een iPhone 4 had besteld, dat ik beter had kunnen verlengen dan afzeggen. Het gebeurt echt.

Door Tweakers user ariebobo, zondag 16 januari 2011 20:44

Spetsnaz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:26:
Geef het op Beatboxx, je faalt gewoon met je verzonnen verhaal. Ga je ouders boos aankijken dat ze 14 jaar geleden geen voorbehoedsmiddel hebben gebruikt.
+1

Door Tweakers user Freekers, zondag 16 januari 2011 20:47

Beatboxx schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:00:

Waarom geef je dan niet gewoon in dat gesprek toe dat jullie een fout hebben gemaakt en dat je mijn internet alsnog sneller maakt? Dat is namelijk wat er is gebeurd.
Wat een super helpdeskmedewerker, die veldmuis ! Hij maakt speciaal voor jou je internet zomaar sneller. Ongelofelijk ! Misschien moet ik ook maar eens bellen of ze me aan kunnen sluiten op het geheime turbo ADSL lijntje voor speciale klanten...

Sarcasm? Bazinga!
Beatboxx schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:31:

Ik woon 600-700 meter van de centrale. Dat heb ik echt wel uitgezocht, en ik heb toch geen storing? Een storing is hinderlijke onderbreking, een onderbreking is een tijdelijk oponthoud en tijdelijk is slechts enige tijd durend . Heb ik niet
Ik blijf bij mijn standpunt dat het een storing is. Het werkt volgens jou niet naar behoren, dus een storing. Je moet gewoon eens verder kijken dan die wijsneus van je langer is. Het is en blijft een technisch probleem. Als jij nou gewoon eens je postcode had ingevoerd, was je gewoon goed doorverbonden geworden.

If you think you've made it idiot proof, they invent a better idiot.

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 20:48]


Door Tweakers user Sgreehder, zondag 16 januari 2011 20:49

Ik ben over het algemeen niet zo gecharmeerd van klantenservices, maar kleine gluiperdjes (of pubertjes) als jij zouden minder beleefd als dit te woord gestaan moeten worden.

Overigens, het probleem ligt aan jouw kant. Wellicht ondenkbaar, maar geloof me maar.

Door Tweakers user sinner2stroke, zondag 16 januari 2011 21:18

Samengevat: TS is een puber.

Geeft niets, daar groei je overheen. Straks komen er vele meisjes langs die je allemaal afwijzen omdat je een irri gozertje bent. Dan valt het kwartje en wordt TS een man. Probleem opgelost, slotje.

Door Tweakers user sinner2stroke, zondag 16 januari 2011 21:23

Opleiding Gymnasium

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.

Door Tweakers user Spetsnaz, zondag 16 januari 2011 21:28

Beatboxx heeft volgens mij Moerdijkse spruitjes gegeten.

Door Tweakers user ReneDx, zondag 16 januari 2011 21:34

Het is geen storing, maar het is wel op magische wijze opgelost. Hoe noem je zoiets alweer. :)

Door Tweakers user Fairy, zondag 16 januari 2011 21:45

Ben ik blij dat ik UPC heb :)

Heb een 60/6 abbo en ik haal EXACT 60/6.

Dat hele ADSL is een ramp op zich. De snelheid kan nóóit precies gehaald worden, omdat je telkens tegen de technische beperking aan zit. Je lijn kan in de meest ideale situatie 16mbit halen, maar bijna altijd is het lager.

Bij kabel zit er veel meer rek in en als je dus een signaal van 60mbit hebt, dan heb je die ook gewoon precies, althans in mijn geval wel.

Mocht je op kabel over kunnen, kan ik je dat adviseren :)

Door Tweakers user sfranken, zondag 16 januari 2011 21:52

Als jij (TS) zo tegen mij zou praten zou ik je snelheid knijpen tot 1KB/s voor een maand, en het dan "vergeten"

Door Tweakers user Pixeltje, zondag 16 januari 2011 21:53

Netjes is anders natuurlijk he, die kerel die jij belt heeft waarschijnlijk niets van doen gehad met het realiseren van je aansluiting. Hij vertegenwoordigd het bedrijf alleen. Wat jij doet is hem persoonlijk bespelen waardoor de man, terecht, het idee krijgt dat je loopt te etteren. Beter blijf je netjes en vraag je, als het gesprek niet vlot, om een tweedelijns medewerker.

Overigens blijkt uit je eerste reactie
Ik: IK HEB HELEMAAL GEEN STORING, MAAR EEN TECHNISCH PROBLEEM. (//Ik hang op, en bel opnieuw
Dat je geen geduld hebt (tenminste niet als je met een helpdesk belt). Je kunt zelf best beredeneren dat KPN je vraagt om een postcode zodat, bij storing, ze dat klanten per ingesproken bandje kunnen vertellen. Daar zou je blij mee moeten zijn, omdat de helpdeskmedewerkers dan vrij zijn voor jou probleem, wat niet met een storing te maken heeft.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind zelf dat helpdesks en bedrijven veel beter met hun klanten om zouden moeten gaan, en KPN kan daar ook nog flink wat in verbeteren, maar jou gedrag lokt ook wel eea uit.

Door Tweakers user Precision, zondag 16 januari 2011 22:04

ReneDx schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:34:
Het is geen storing, maar het is wel op magische wijze opgelost. Hoe noem je zoiets alweer. :)
Mirakel? :+
Als TS/OP zelf gaat werken zal hij beseffen dat het ook maar mensen zijn die er werken. Nog 6 jaar geduld en het probleem lost zichzelf op, rond zijn 20e komt het besef wel. Had je huiswerk gemaakt voor je belde en 2 sec logisch nagedacht en je had jezelf 3u tijd bespaard.

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 22:07]


Door Tweakers user zakkenjongen, zondag 16 januari 2011 22:09

Als ik helpdeskmedewerker zou zijn en ik zou zo'n piepende, bijdehande puber(kinder)stem horen dan zou ik ook moeite hebben met professioneel blijven bij zulke achterlijke opmerkingen als die de blogauteur maakte.

In mijn ogen maak je eerder jezelf belachelijk dan de helpdesk.

Door Tweakers user plankton123, zondag 16 januari 2011 22:18

Freekers schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:47:
If you think you've made it idiot proof, they invent a better idiot.
+1

En Beatboxx, natuurlijk gaan ze er in eerste instantie van uit dat de fout bij jou ligt. 99% van de keren is dat namelijk ook zo.

Door Tweakers user zakkenjongen, zondag 16 januari 2011 22:18

sinner2stroke schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:23:
Opleiding Gymnasium

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
Huil maar, want als je de vorige blogpost leest dan weet je dat het een ICT-genie is en hij binnenkort lezingen gaat houden op het TU :z

Door Tweakers user PSP123, zondag 16 januari 2011 22:21

kaiy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:18:
[...]


Huil maar, want als je de vorige blogpost leest dan weet je dat het een ICT-genie is en hij binnenkort lezingen gaat houden op het TU :z
Hahah, je hebt altijd mensen die jaloers zijn!

By the way, leuke blog Beatboxx!

Door Tweakers user Lighteye, zondag 16 januari 2011 22:22

Hum, als jij een technisch probleem hebt waarom bel je KPN dan? Lijkt mij toch echt een storing als je de snelheid niet haalt. Of maak je gelijk een AANNAME dat er een technisch probleem bij KPN ligt?

Verder zal het die helpdesker weinig kunnen schelen dat jouw internet het wat minder doet en al helemaal niet als je zo tekeer gaat. Internet van de helpdesker doet het toch wel naar behoren, kan die persoon daarom nog minder schelen.
3 uur wachttijd?
KPN: Waarmee kan ik u van dienst zijn?
KPN: Ik heb meer verstand van computers dan jij hoor.
Lijken mij allemaal dingen die niet kloppen, je maakt van bepaalde zinnen iets heel anders, waarschijnlijk zoals je ze wilt horen zoals veel mensen waar ze iets niet naar de zin is.

Ga jij eerst maar eens testen door direct de boel aan te sluiten d.m.v. een kabel (en dat is niet een usb kabel). Of beter nog, zeg het abonnement van KPN op. Anders moet je stil houden en het maar voor lief nemen dat je zo'n "waardeloze" klantenservice hebt.

Bedenk dat je ook te maken hebt met een mens aan de andere kant van de telefoon. Ondanks dat jij misschien betaald voor deze service blijft het een mens. Die zal weinig zin hebben om "klanten" zoals jou te helpen en zich strikt houden aan de procedures en helemaal niks maar dan ook niks extra voor je doen.

Door Tweakers user Hennie-M, zondag 16 januari 2011 22:37

skabouter schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:22:
[...]


Hier had ik moeten stoppen met lezen *zucht*
Yep dat had ik ook al. :)
(ik weet dat deze reactie niets toevoegt aan de discussie, maar misschien de poster dit leest en iets aan zijn gedrag gaat doen)

Door Tweakers user Kn4kw0r5t, zondag 16 januari 2011 22:41

Ach ach ach, allemaal helemaal opgewonden door een 'domme' blog. Dudes, allemaal, ga wat nuttigs doen..

Door Tweakers user tjboschl, zondag 16 januari 2011 22:41

Een gefrustreerde puber die 3 uur in de wacht heeft gestaan op kosten van zijn ouders, en een overbelaste helpdesk die telefoontjes krijgt van mensen die ook 3 uur in de wacht hebben gestaan, lijkt mij ook niet zo'n optimale combinatie om tot een goede oplossing te komen.

Bij xs4all kan je op de website zien of je lang moet wachten. Dit zou kpn eigenlijk ook moeten doen want dit was niet echt een urgent probleem (xs4all is trouwens eigendom van kpn, dus waarom kunnen ze dit niet?). Beatboxx had ook op een rustiger tijdstip kunnen bellen, als hij wist wanneer dat was.

Verder word ik niet blij als ik de help pagina's van kpn zie (of hun webinterface in 'MijnKPN'). Het draaiboek van de helpdesk van kpn kan niet veel beter zijn als dit. Daar krijg je geen tevreden klanten mee. IMHO. YMMV.

Door Tweakers user sinner2stroke, zondag 16 januari 2011 22:44

Wat jammer dat ik niet bij TS in de klas zit. Ik zette zulke kinderkens altijd op de kop in de prullenbak. Mooie tijd, lang geleden helaas.

Door Tweakers user 318025, zondag 16 januari 2011 22:59

sinner2stroke schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:44:
Wat jammer dat ik niet bij TS in de klas zit. Ik zette zulke kinderkens altijd op de kop in de prullenbak. Mooie tijd, lang geleden helaas.
Dat kan ik me niet voorstellen, mensen die kinderen op de kop in een prullenbak zetten zijn leeghoofden, die weten hun weg naar t.net niet te vinden }>

[Reactie gewijzigd op zondag 16 januari 2011 23:01]


Door Tweakers user Morellow, zondag 16 januari 2011 23:17

"3 uur wachttijd" HAHAHA, waarom liegen mensen altijd zo erg

Door Tweakers user edeboeck, maandag 17 januari 2011 09:42

Bedroevend... en dan heb ik het niet zozeer over de TS, maar eerder over de reacties hier. Is het befaamde niveau van de T-reacties dusdanig gezakt dat er per se zo (excuses voor het woord) gezeikt moet worden?
De leeftijd van de TS doet in principe niets ter zake... en je kan het gerust niet eens zijn met zijn manier van communiceren, maar als je naar een helpdesk belt, zit je meestal al met een bepaalde frustratie.
Als medewerker van de helpdesk wordt onder alle (normale) omstandigheden professioneel gedrag verwacht. De reacties van TS vallen, wat mij betreft, nog binnen de grenzen van "normale" reacties.

Door Tweakers user Spetsnaz, maandag 17 januari 2011 10:08

Nee die helpdesk medewerker is ook een mens die gewoon zijn werk doet en dient ook met respect te worden behandeld en hoeft het niet te accepteren dat een 14 jarige puber bijdehand gaat lopen doen. Als hij dat trots in een blog gaat vertellen mag iedereen zeggen wat hij ervan vind.

Leuke poging om de moraalridder uit te hangen, had het vast goed gedaan in de jaren 90.

[Reactie gewijzigd op maandag 17 januari 2011 10:11]


Door Tweakers user Beatboxx, maandag 17 januari 2011 12:59

edeboeck schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:42:
Bedroevend... en dan heb ik het niet zozeer over de TS, maar eerder over de reacties hier. Is het befaamde niveau van de T-reacties dusdanig gezakt dat er per se zo (excuses voor het woord) gezeikt moet worden?
De leeftijd van de TS doet in principe niets ter zake... en je kan het gerust niet eens zijn met zijn manier van communiceren, maar als je naar een helpdesk belt, zit je meestal al met een bepaalde frustratie.
Als medewerker van de helpdesk wordt onder alle (normale) omstandigheden professioneel gedrag verwacht. De reacties van TS vallen, wat mij betreft, nog binnen de grenzen van "normale" reacties.
Dankje;). Ik was inderdaad behoorlijk gefrustreerd, aangezien ik daarvoor 20 minuten in de wacht heb gezeten...

[Reactie gewijzigd op maandag 17 januari 2011 13:00]


Door Tweakers user Jasper Janssen, maandag 17 januari 2011 19:50

edeboeck schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:42:
Bedroevend... en dan heb ik het niet zozeer over de TS, maar eerder over de reacties hier. Is het befaamde niveau van de T-reacties dusdanig gezakt dat er per se zo (excuses voor het woord) gezeikt moet worden?
De leeftijd van de TS doet in principe niets ter zake... en je kan het gerust niet eens zijn met zijn manier van communiceren, maar als je naar een helpdesk belt, zit je meestal al met een bepaalde frustratie.
Als medewerker van de helpdesk wordt onder alle (normale) omstandigheden professioneel gedrag verwacht. De reacties van TS vallen, wat mij betreft, nog binnen de grenzen van "normale" reacties.
Het punt is dat jij de TS blijkbaar op zijn woord gelooft dat de helpdeskmedewerker letterlijk deze zinnen heeft uitgesproken, en dat hij zijn eigen woorden ook letterlijk weergeeft. Ik weet wel dat iemand die de gewoonte heeft dergelijke dingen te zeggen geen lang leven beschoren is op een helpdesk (van een concullega). Ik heb zelf ervaring op zowel eerste en tweede lijns technische helpdesk, en bij het op afstand quality monitoren van agents. Ik kan je vertellen dat een gesprek dat zich zo afspeelt mij nog *nooit* ter ore is gekomen, ook niet bij het op afstand luisteren (dus onaangekondigd, zonder medeweten van de agent). Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn:
  • Dit is zo gegaan, en er lopen hier en daar bij KPN mensen rond die erg onprofessioneel bezig zijn.
  • De agent heeft deze dingen niet zo gezegd, en de blogposter dikt het wat aan[1] .
  • De agent heeft deze dingen zo gezegd, maar de blogposter heeft veel grotere provocaties gedaan dan hij hier weergeeft.
  • Een combinatie van de laatste twee.
De laatste optie lijkt mij het meest waarschijnlijk, waarbij ik ook nogmaals wijs naar voetnoot 1.

By the way: Gezeken.

[1] Waarbij ik graag ook nog even wil wijzen op de onbetrouwbaarheid en subjectiviteit van het menselijke geheugen -- Je herinnert je dingen vaak heel anders dan ze echt gegaan zijn. En dat editen gaat meestal niet in jouw nadeel, als het ware.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 januari 2011 14:04]


Door Tweakers user Korben, dinsdag 18 januari 2011 09:34

Ongelooflijk, wat een stereotypische klant is de TS. Het type klant dat ten eerste te lui is om de voorwaarden van KPN te lezen, waarin ze duidelijk melden dat '16 Mb/s' de korte vorm is van 'maximaal 16 Mb/s, afhankelijk van waar je woont, hoe druk het in de buurt is, hoe druk Internet als geheel is en, onder andere, de stand van de sterren en het aantal bloemblaadjes op de dichtstbijzijnde paardenbloem', en die zo weinig van netwerken weet dat hij/zij Internet gelijk stelt aan stroom, i.e., óf het werkt op maximale snelheid, óf het werkt niet, en het is onmogelijk dat er tussen je muiscursor en de netwerkaansluiting op de router nog iets anders foutgaat. En daar bovenop is hij/zij ook nog overtuigd van zijn intellectuele (en alle andere vormen van) superioriteit ten opzichte van de helpdeskmedewerker, en weet beter dan die medewerker wat de regels zijn en hoe, tot op het diepste niveau, de systemen van de provider werken.

Blij dat ik daar niet meer mee te maken heb. Vreselijk.

Door Tweakers user F0nz0, dinsdag 18 januari 2011 15:37

Ik heb me kostelijk vermaakt. Bedankt voor deze blog (of eigenlijk de reacties daarop). Alles wat ik wilde zeggen is min of meer al gezegd.

Opa vertelt:

Eind vorige eeuw, toen Beatboxx nog maar pas uit de luiers was, deed F0nz0 naast z'n studie al telefonische support geven aan computer eindgebruikers. 28k8 en 56k6 analoge modems troubleshooting, verbindingsproblemen en IRQ conficten oplossen. Dat was pas een hel. Gebruikers die belden dat hun verbinding instabiel was en dat je er na een tijdje doorvragen a raison van 1 gulden per minuut achter kwam dat de PC in kwestie aan 30 meter uitgerolde en brakke telefoonkabel in huis en/of met kroonsteentjes aan elkaar hing.

In dat prehistorische computertijdperk was men nog onwetend en dus welwillend om mee te werken. Tegenwoordig denkt ieder die Windows kan installeren, dat ie een whizz-kid is, waarvan akte in deze blog. :)

[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 januari 2011 17:01]


Door Tweakers user Cablekevin, dinsdag 18 januari 2011 16:45

Mijn eerste reactie hier via een tweakblog, echt een geweldig verhaal kan me hier uren mee vermaken. Maargoed, het is vrij toevallig inderdaad en dit vindt je wel vaker bij klantenservices, gewoon goed door blijven vragen en zeuren vaak helpt dat wel, maar bij zo'n figuur is de kans vrij laag van slagen.

Door Tweakers user Wallie, dinsdag 18 januari 2011 16:52

Mooi he, echt een handleiding "Hoe zorg ik ervoor dat de helpdesk mij zeker niet gaat helpen".

Mijn 20mbit tele2 lijn komt ook niet boven de 12, tja, dat is nou eenmaal inherent aan adsl2. Dus ja, dat de lijn van je ouders niet hoger komt kan kpn niks aan doen.

Maar ja, gezien je andere ik-ben-zo-geweldig-blog kan je er ook niks aan doen dat je mensen zo tegen je opjaagt ;) Het heeft met de pubertijd te maken, en dat gaat, gelukkig voor jou, ook weer over.

Door Tweakers user sstijn, dinsdag 18 januari 2011 20:37

Iedereen zegt dat hij niet aardig doet tegen de medewerker. Maar degene die bij de KPN werkt heeft er zelf voor gekozen en kan soms wat boze klanten aan de telefoon krijgen. Dat weet je gewoon van tevoren.


GEWELDIGE BLOG TROUWENS. Zelfs al was het nep (is het vast niet) heb ik gewoon keihard hier gelachen. :P

(shit man, ik heb ook kpn (die 3 mb is... abbonnement weet ik niet))

[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 januari 2011 20:38]


Door Tweakers user sinner2stroke, donderdag 20 januari 2011 00:17

bietboks, staat er al haar op?

Door Tweakers user Beatboxx, zaterdag 12 maart 2011 09:12

ThinClientQ schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:53:
Lijkt erop dat je erg puberachtige reacties geeft; die worden niet gewaardeerd, door niemand.

Toon een beetje respect aan de KPN medewerker, tevens;
"Ik: Ik heb het ook met een usb kabel getest."

Toont niet echt aan dat je kennis van netwerk apparatuur hebt.
Jij bent de enige die hier geen kennis van netwerkapparatuur hebt;) De speedtouch 780 heeft mogelijkheid voor USB, en dat draait intern zo'n 30Mbits/s

Reageren is niet meer mogelijk