ICT-les op school

Door Beatboxx op zaterdag 15 januari 2011 14:59 - Reacties (48)
Categorie: -, Views: 5.783

Je kent het wel, ICT-lessen op school. De meeste middelbare scholen bieden ze aan, en meestal samen met docent die niet bijster veel snapt. Ik heb dat probleem ook. Sinds 3 jaar heb ik lessen ICT op school, en die lessen moeten de Nederlandse bevolking dingen leren op computer. In het eerste jaar leerden we hoe we bestanden maakten met word, hoe we Word-Art titels maakten, hoe je plaatjes bewerkt en het verschil tussen .doc en .docx.[sarcasme] Dat leerden we in één jaar, daar zat dus een ongelooflijke snelheid achter[/sarcasme]. Jaar twee leerden we hoe je getallen bij elkaar optelt in Excel, hoe je verschillende Excel pagina's maakt, en nog meer extreem moeilijke dingen. In het derde jaar leren we hoe je titels maakt in Powerpoint, en tot nu toe hebben we ook geleerd hoe je een diavoorstelling start. [sarcasme]Zoals je al hoort erg moeilijk, uitdagend, interessant en leerzaam[/sarcasme]. Verder moeten we ook huiswerk maken, variërend van een powerpoint, tot het optellen van 20 getallenreeksen in Excel, ook erg moeilijk(not). Als je dit huiswerk niet maakt, krijg je straf, onder het motto van: "Als je dit nu niet maakt, snap je later nog niks van computers.". Op die manier heb ik dus al vele uren moeten nablijven, omdat dit gewoon te makkelijk is om te maken. Echter heb ik nu vrijstelling gekregen, aangezien laatst een computer kapot was, en de docent kreeg hem niet aan de praat, en wist ook niet wat er kapot aan is. Ik vertelde hem: "Meneer, als ik die computer aan de praat krijg, hoef ik dan nooit meer huiswerk te maken?". Hij vond het best. Na de computer losgeschroefd te hebben, bleek al snel dat een kabel van de voeding los zat, en na die aangedrukt te hebben deed de computer het opeens weer:D. Sindsdien heb ik weer tijd voor GoT:D

EDIT: Voor de duidelijkheid, dit is derde klas gymnasium[/more]

Volgende: KPN Klantenservice 01-'11 KPN Klantenservice

Reacties


Door Tweakers user Thijs_O, zaterdag 15 januari 2011 15:04

Beetje vreemde docent die zomaar vrijstelling geeft als jij een computer herstelt. Alsof je door het hardwarematig herstellen van een systeem aan zou tonen dat je genoeg vaardigheden hebt om alle op software gerichte oefeningen niet meer te hoeven doen. Wees maar blij dat je d'r geen examen in hoeft te doen. Ik zie het al voor me, bij Wiskunde: "Zeg meneer, als ik nou even mijn rekenmachine aan u leen omdat de uwe kapot is, hoef ik dan nooit meer huiswerk te maken?"

Door Tweakers user Beatboxx, zaterdag 15 januari 2011 15:19

Thijs_O schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:04:
Beetje vreemde docent die zomaar vrijstelling geeft als jij een computer herstelt. Alsof je door het hardwarematig herstellen van een systeem aan zou tonen dat je genoeg vaardigheden hebt om alle op software gerichte oefeningen niet meer te hoeven doen. Wees maar blij dat je d'r geen examen in hoeft te doen. Ik zie het al voor me, bij Wiskunde: "Zeg meneer, als ik nou even mijn rekenmachine aan u leen omdat de uwe kapot is, hoef ik dan nooit meer huiswerk te maken?"
Dat is een compleet onlogisch argument. Ik heb toch aangetoond dat ik weet hoe een computer werkt? Overigens is dit op de voorwaarde dat ik voor de eindopdracht wel me best doe.

Door Tweakers user Spetsnaz, zaterdag 15 januari 2011 15:20

Ik word wel een beetje moe van die betweterige ik-weet-het-veel-beter! blogs met die instelling ga je er ook niet komen, in de ict wereld moet je kijken naar wat je niet weet en niet gaan lopen pochen met wat je wel weet want dan leer je niet en leren is iets wat je je hele leven moet blijven doen in de ict wereld.

Door Tweakers user riddles, zaterdag 15 januari 2011 15:29

Aan de andere kant, mijn kinderen (7 en 9) maken rustig een Word document met titels en plaatjes die met Google gevonden worden, ze maken ook een Powerpoint en starten de slideshow. Om het nog maar niet te hebben over het gebruik van Google, Youtube en Hyves. Excel gebruik blijft idd nog wat achter. En, WordArt zou wat mij betreft per direct verboden moeten worden. Maar het is inderdaad van de zotte dat je dit op de middelbare school nog zou moeten leren.

Door Tweakers user veldmuis, zaterdag 15 januari 2011 15:35

Je kent het wel, ICT-lessen op school.
Nee. Ik ben alleen benieuwd wat 'een powerpoint' is.

Door Tweakers user Barleone, zaterdag 15 januari 2011 15:36

Uit Word, PowerPoint en Excel kun je veel halen, maar die voorbeelden die je aanhaalt zijn inderdaad te simpel voor woorden.
@veldmuis: zelfde idee als 'een bahco'(verstelbare moersleutel) en 'een stanley-mes'.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 januari 2011 15:43]


Door Tweakers user durian, zaterdag 15 januari 2011 15:43

Is dit op een middelbare school?

Wij kregen op de middelbare school les over CPU en het geheugen, enz. en hoe alles samen werkt. Verder leerden we programmeren in BASIC. Dat was wel in 1982 :)

Eigenlijk is het raar dat computerlessen tegenwoordig bestaan uit (slechte) cursussen in het gebruiken van bepaalde programmas...

Door Tweakers user Hadex, zaterdag 15 januari 2011 15:47

durian schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:43:
Is dit op een middelbare school?

Wij kregen op de middelbare school les over CPU en het geheugen, enz. en hoe alles samen werkt. Verder leerden we programmeren in BASIC. Dat was wel in 1982 :)

Eigenlijk is het raar dat computerlessen tegenwoordig bestaan uit (slechte) cursussen in het gebruiken van bepaalde programmas...
Gezien zijn leeftijd, zullen dit wel iets van de eerste 3 jaar zijn (onderbouw). Zijn laatste 3 jaar( bovenbouw), zal hij wel programmeren etc. krijgen ( als ze daar informatica geven tenminste ), dat was in iedergeval zo op mijn school.

Door Tweakers user Hadex, zaterdag 15 januari 2011 15:48

vervelende touchpads altijd

[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 januari 2011 15:49]


Door Tweakers user TerraGuy, zaterdag 15 januari 2011 15:58

durian schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:43:
Eigenlijk is het raar dat computerlessen tegenwoordig bestaan uit (slechte) cursussen in het gebruiken van bepaalde programmas...
Het is gewoon zo dat er nog genoeg mensen zijn die het niet weten, en daar zijn de lessen op gebaseerd. Voor sommige mensen is het inderdaad overbodig, dus je zou daar iets voor moeten bedenken (iets leren/maken met een programma wat je nog niet kent).

Verder lijkt het me belangrijker computervaardigheden aan te leren waar je wat aan hebt, dan om a-technische nitwits proberen uit te leggen wat een cpu is. Misschien even snel een hoofdstukje over de inhoud van een pc, maar voor de rest kun je beter leren hoe programma's werken, wat je ermee kunt en ze daar wat opdrachten in uit laten voeren; grote kans dat ze daar hun hele leven wat aan hebben. De 'echte' nerds leren dat soort dingen wel via tech-sites zoals T.net.

Door Tweakers user durian, zaterdag 15 januari 2011 16:06

TerraGuy schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:58:
[...]
Verder lijkt het me belangrijker computervaardigheden aan te leren waar je wat aan hebt, dan om a-technische nitwits proberen uit te leggen wat een cpu is. Misschien even snel een hoofdstukje over de inhoud van een pc, maar voor de rest kun je beter leren hoe programma's werken, wat je ermee kunt en ze daar wat opdrachten in uit laten voeren; grote kans dat ze daar hun hele leven wat aan hebben. De 'echte' nerds leren dat soort dingen wel via tech-sites zoals T.net.
Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar als ik zie dat mensen problemen hebben met bv het verschil tussen RAM en opslag op harde schijf denk ik dat dat soort info toch wel nuttig is.

...maar het lijkt erop dat in "mijn tijd" (kuch :) ) dat soort informatie gewoon als nuttig voor iedereen gezien werd, en nu is het blijkbaar alleen voor nerds...

[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 januari 2011 16:06]


Door Tweakers user Beatboxx, zaterdag 15 januari 2011 16:12

durian schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:43:
Is dit op een middelbare school?

Wij kregen op de middelbare school les over CPU en het geheugen, enz. en hoe alles samen werkt. Verder leerden we programmeren in BASIC. Dat was wel in 1982 :)

Eigenlijk is het raar dat computerlessen tegenwoordig bestaan uit (slechte) cursussen in het gebruiken van bepaalde programmas...
Dit is 3e klas gymnasium

Door Tweakers user epic_gram, zaterdag 15 januari 2011 16:20

mja en toch vind ik het niveau wel redelijk bedroevend bij jullie dan. In 4 HAVO leerde wij hier bijvoorbeeld programmeren met pascal en leerde we wat over "processorarchitectuur". Uiteindelijk gingen we er ook niet zo diep op in, beetje de werking van verschillende bussen en registers enzo, maar toch al een stuk beter dan werken met word en powerpoint.

Door Tweakers user Thijs_O, zaterdag 15 januari 2011 16:33

Krijg je in de 3e klas gymnasium dan een andere ICT-les dan in de 3e klas atheneum? Of 3HAVO zelfs? :+

Door Tweakers user TerraGuy, zaterdag 15 januari 2011 16:34

durian schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:06:
...maar het lijkt erop dat in "mijn tijd" (kuch :) ) dat soort informatie gewoon als nuttig voor iedereen gezien werd, en nu is het blijkbaar alleen voor nerds...
Je ziet inderdaad een verschuiving van 'eraan werken' naar 'ermee werken'. Je kunt tegenwoordig zo gigaveel dingen met pc's, dat je moet schiften wat je aanbiedt tijdens een opleiding.
In 1982 waren de (consumenten)toepassingen nog vrij summier en minder uitgebreid (alhoewel ook complexer); tegenwoordig kun je lesgeven in 1001 onderwerpen met allerlei variaties. 'Algemene zelfredzaamheid' aanleren zodat ze nieuwe zaken ook snel doorhebben, dat zou een goede insteek zijn. :)

Door Tweakers user natasdiamon, zaterdag 15 januari 2011 16:49

Je kunt misschien inplaats van ICT wat extra lessen nederlands volgen? :)

Door Tweakers user StarlightVideos, zaterdag 15 januari 2011 16:56

natasdiamon schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:49:
Je kunt misschien inplaats van ICT wat extra lessen nederlands volgen? :)
Inderdaad, dat dacht ik dus ook.....
De meeste middelbare scholen bieden ze aan, en meestal samen met docent die niet bijster veel snapt.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 januari 2011 16:56]


Door Tweakers user gerrymeistah, zaterdag 15 januari 2011 17:18

beatboxx schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:19:
[...]


Dat is een compleet onlogisch argument. Ik heb toch aangetoond dat ik weet hoe een computer werkt? Overigens is dit op de voorwaarde dat ik voor de eindopdracht wel me best doe.
Je redeneert me iets te simpel. Je suggereert dat iemand die op hardware gebied vakkundig is ook kan omgaan met software. Dat hoeft niet zo te zijn. Iemand die een pc kan repareren, kan zomaar onhandig zijn in Word, Excel of Powerpoint. Je wilt niet weten hoeveel mensen op mijn (informatica-)opleiding moeite hebben met het maken van een Powerpoint-presentatie in een bepaald thema. Eerste wat ze doen is het lettertype handmatig veranderen, en dat dan in alle slides handmatig blijven doen. Het goed gebruiken van Excel is trouwens ook nog best wel een kunst. Heb je enig idee hoe uitgebreid dat programma is?

Ik wil niet zeggen dat je dom bent, of dat bovenstaande voorbeelden ook bij jou van toepassing zijn. Laat die man alsjeblieft gewoon in zijn waarde, en voel je niet beter. Hij kan het niveau van de lessen niet omhoog tillen omdat er 1 computernerdje in zijn klas zit. Vanaf de 4de klas kun je (waarschijnlijk) ook het echte vak informatica kunt kiezen. Dan leer je als het goed is ook een beetje programmeren. Er bestaat een kans dat die docent ook geen verstand van moderne hardware heeft. Alsnog zul je in het begin geen enkele discussie met hem winnen als het over programmeren gaat.
durian schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:06:
[...]...maar het lijkt erop dat in "mijn tijd" (kuch :) ) dat soort informatie gewoon als nuttig voor iedereen gezien werd, en nu is het blijkbaar alleen voor nerds...
Er is een verschil tussen ICT-lessen in de onderbouw en het vak Informatica in de tweede fase van het VWO. In het vak Informatica leren de scholieren wel degelijk wat meer over de werking van een computer. Binair/hexadecimaal tellen, een korte uitleg van hoe een processor werkt en wat een compiler "doet", etc. Daarnaast leer je een en ander over databases (dus ook wat SQL) en een of meerdere high-level programmeertalen. (In mijn geval waren dat NSBasic en Delphi). Niet zo snel oordelen dus ;)

[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 januari 2011 17:20]


Door Tweakers user denemio, zaterdag 15 januari 2011 17:39

Heel mooi verhaal =) Doet me denken aan mijn middelbaar, haha.

Door Tweakers user Gropah, zaterdag 15 januari 2011 17:42

Gelukkig is onze docent Informatica wel kundig. Programma bestaat uit GameMaker, Greenfoot, Database (in Acces, dat wel, maar dat komt meer door de school), geschiedenis van PC (best wel grappig) en nog meer van dat soort spul.

Door Tweakers user Beatboxx, zaterdag 15 januari 2011 17:44

TerraGuy schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:58:
[...]

Het is gewoon zo dat er nog genoeg mensen zijn die het niet weten, en daar zijn de lessen op gebaseerd. Voor sommige mensen is het inderdaad overbodig, dus je zou daar iets voor moeten bedenken (iets leren/maken met een programma wat je nog niet kent).

Verder lijkt het me belangrijker computervaardigheden aan te leren waar je wat aan hebt, dan om a-technische nitwits proberen uit te leggen wat een cpu is. Misschien even snel een hoofdstukje over de inhoud van een pc, maar voor de rest kun je beter leren hoe programma's werken, wat je ermee kunt en ze daar wat opdrachten in uit laten voeren; grote kans dat ze daar hun hele leven wat aan hebben. De 'echte' nerds leren dat soort dingen wel via tech-sites zoals T.net.
Ik moet toch ook de meest nutteloze Franse werkwoordsvervoegingen leren als bèta persoon met gebrek aan alfa interesse+capaciteiten

Door Tweakers user Beatboxx, zaterdag 15 januari 2011 17:45

Guussieboy schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:42:
Gelukkig is onze docent Informatica wel kundig. Programma bestaat uit GameMaker, Greenfoot, Database (in Acces, dat wel, maar dat komt meer door de school), geschiedenis van PC (best wel grappig) en nog meer van dat soort spul.
Haha met Gamemaker heb ik ooit een spelletje gemaakt toen ik 8 was, toen voelde ik me gigantisch goed:p

Door Tweakers user TerraGuy, zaterdag 15 januari 2011 18:23

beatboxx schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:44:
Ik moet toch ook de meest nutteloze Franse werkwoordsvervoegingen leren als bèta persoon met gebrek aan alfa interesse+capaciteiten
Als iemand toch al nitwit is, kun je 'm beter leren waar hij iets aan heeft. Aan talen heb je altijd wat in je leven, net zoals kennis hoe de bekendste softwareprogramma's werken; immers, als je de basis kent, kun je zelf nieuwe programma's sneller leren beheersen en nieuwe (werk)woorden leren.

Om iemand dan uit te leggen hoe een pc werkt, kan, maar de meeste mensen hebben weinig aan die kennis, meer aan vaardigheden (wat ook kennis is). Je hoeft niet te weten hoe iets werkt om ermee te kunnen werken. :)

Door Tweakers user Thijs_O, zaterdag 15 januari 2011 18:26

Weetje, ik kan me best voorstellen dat je die lessen geen ene tyfus aan vindt omdat het boven je niveau ligt enzo. Prima. Maar ga alsjeblieft niet zo pretentieus 'ik ben hier te goed voor, ik ben een überpro einz' doen. Hey, je bent 'n puber dus dan is dat wel normaal opzich, maar niemand gaat je er hier stoer om vinden verder. :')

EDIT: In navolging hiervan: je zet nu wel heul stoer in je post dat je toch zeker wel in GYM3 zit maar je hebt nog niet gereageerd op wat ik eerder al zei: denk je dat er verschil zit tussen die ICT-lessen voor GYM3 of ATH3? Newsflash: vanaf de 4e klas is 't al helemaal één pot nat. :+

[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 januari 2011 18:30]


Door Tweakers user Ulster Seedling, zaterdag 15 januari 2011 19:01

Zou je alsjeblieft je tekst op willen delen in alinea's? Dit ga ik zo niet lezen …

Door Tweakers user mr.DJ95, zaterdag 15 januari 2011 20:25

ik krijg bij techniek , hoe je pc is en uit elkaar haalt zonder hamer.

Door Tweakers user dcm360, zaterdag 15 januari 2011 20:40

Het probleem van talen is dat het al vrij vlot een beetje roestig gaat worden als je ze niet regelmatig gebruikt. Het is ondertussen 3½ jaar geleden dat ik Duits heb gehad op school, toen kreeg ik het al niet voor elkaar om dat fatsoenlijk te gebruiken laat staan nu. En hoewel ik zo af en toe nog wel wat lees in het Duits (BLAST! magazine), valt het me op dat ook dat steeds moeizamer gaat.
Voor Frans geldt voor mij bijna hetzelfde verhaal, maar ondanks dat ik dat het laats ¾ jaar geleden heb gehad op school is dat wat harder aan het wegzakken omdat ik het helemaal niet meer gebruik. Spreken lukte me al niet echt, wellicht dat ik met veel moeite nog wat begrijpbaars op kan schrijven (en ook nog nuttig is), en lezen kost me ook al genoeg moeite (zeker omdat Frans itt Duits wat minder op Nederlans lijkt).
Talen, tja, ik ben er gewoon niet zo sterk in. Zelfs met Nederlands, wat ik wel goed kan lezen en schrijven , mn moedertaal is en dagelijks spreek, heb ik af en toe moeite om goede zinnen uit te spreken. Van buitenlandse talen valt Engels nog wel redelijk mee, ookal zal ik daarin zeker geen vlotte babbelaar worden.
Overigens zijn vakkenpakketen op andere plaatsen zo hier en daar ook nog wel wat overbemeten vind ik. Van de 4 examenvakken uit mn profiel gebruik ik er nu nog welgeteld 1. De kennis uit de andere 3 is af en toe wel een leuke aanvulling op het dagelijkse leven, maar ik kan dat ook best af zonder die kennis.

Door Tweakers user Thapous, zaterdag 15 januari 2011 21:07

Ah jongus. Het is amaal dikke poep! En eindeloze discussies over niks.

Door Tweakers user Mr.Jeffrey, zaterdag 15 januari 2011 21:13

Informatica leraren van tegenwoordig zijn ook niks meer, een epic fail van laatst. We moesten een moederbord opzoeken en dan de onderdelen benoemen. Dus ik doet en even later komt hij langs en zegt hij je bent processor vergeten te benoemen, terwijl ik de socket had benoemd.
Ik had toch wel gehoopt met informatica iets te leren vooral in 4 havo.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 januari 2011 21:13]


Door Tweakers user IStealYourGun, zaterdag 15 januari 2011 21:40

Spetsnaz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:20:
Ik word wel een beetje moe van die betweterige ik-weet-het-veel-beter! blogs met die instelling ga je er ook niet komen, in de ict wereld moet je kijken naar wat je niet weet en niet gaan lopen pochen met wat je wel weet want dan leer je niet en leren is iets wat je je hele leven moet blijven doen in de ict wereld.
+1

Door Tweakers user 318025, zaterdag 15 januari 2011 21:56

Ohja en ik heb mijn Service Medewerker ICT MBO 2 Niveau gehaald binnen een jaar en heb eigenlijk alleen maar les gehad van een middelmatige MCT en je wilt niet weten hoe examen trainingen worden gedaan.

Maja ik heb mijn diploma wel, en veel heb ik er niet voor hoeven doen vindt ik, mijn stage hoefde ik niet te doen want ik werk in ICT en dan krijg je vrijstelling.

Door Tweakers user Hahn, zaterdag 15 januari 2011 22:30

Je leert blijkbaar niet de enter-toets te gebruiken.

Door Tweakers user Fishticks, zaterdag 15 januari 2011 22:35

grats mate. iedereen weet natuurlijk altijd meer dan een leraar die daar een aantal jaar heeft voor moeten leren.

Door Tweakers user PorJaxian, zaterdag 15 januari 2011 22:53

Ach daar hebben we weer een gymnasium poppetje die alles beter weet.
Nou jong, dikke veer in je reet en flossen maar. Puur omdat je het zo goed weet. :O

Door Tweakers user i-chat, zondag 16 januari 2011 13:18

ondanks het huilie huilie gehalte waar hierboven al genoeg aandacht aan is besteed, doet me dit vreselijk denken aan ECDL - iets dat ik op de HAVO in jaar 3 bij informatica in 1 jaar moest halen. - de eerste 2 jaar krijgen wij dat vak dan ook niet...

als je er werkelijk 3 jaar over moet doen zegt dat naar min idee wel iets over het niveau, MAAR het zegt nog veel meer over de persoon die hier op een blog gaat zitten bitchen in plaats van een nette brief (dat kan in ook MS Word als je dat al geleerd hebt), naar de schoolinspectie te sturen, je hebt immers recht op gedegen onderwijs, en als je er zelf niet achteraan gaat wanneer je het niet krijgt, zul je met je 'vwo'-opleiding alsnog niet verder komen dan stront scheppen bij de gemeente.

een beetje eigen initiatief kan er tegenwoordig dus niet meer van af, enkel maar huilen schelden, doen alsof ze volwassen zijn en het allemaal wel weten, maar presteren?????

Door Tweakers user Beatboxx, zondag 16 januari 2011 13:58

natasdiamon schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:49:
Je kunt misschien inplaats van ICT wat extra lessen nederlands volgen? :)
Dat zou wel nuttig zijn.... Maar helaas kan dat niet;)

Door Tweakers user Beatboxx, zondag 16 januari 2011 14:00

i-chat schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:18:
ondanks het huilie huilie gehalte waar hierboven al genoeg aandacht aan is besteed, doet me dit vreselijk denken aan ECDL - iets dat ik op de HAVO in jaar 3 bij informatica in 1 jaar moest halen. - de eerste 2 jaar krijgen wij dat vak dan ook niet...

als je er werkelijk 3 jaar over moet doen zegt dat naar min idee wel iets over het niveau, MAAR het zegt nog veel meer over de persoon die hier op een blog gaat zitten bitchen in plaats van een nette brief (dat kan in ook MS Word als je dat al geleerd hebt), naar de schoolinspectie te sturen, je hebt immers recht op gedegen onderwijs, en als je er zelf niet achteraan gaat wanneer je het niet krijgt, zul je met je 'vwo'-opleiding alsnog niet verder komen dan stront scheppen bij de gemeente.

een beetje eigen initiatief kan er tegenwoordig dus niet meer van af, enkel maar huilen schelden, doen alsof ze volwassen zijn en het allemaal wel weten, maar presteren?????
De schoolinspectie heeft mijn school weer het predicaat Excellent gegeven, iets waar ik natuurlijk trots op ben, maar uit eigen ervaring weet ik dat de onderwijskwaliteit op de school van mijn broertje ruim hoger ligt, en deze school krijgt "Voldoende". Mijn school krijgt ++ van de Elsivier, hij +. Die testjes letten alleen maar op lesuitval en op cijfertjes, geslaagden, gezakt etc

Door Tweakers user Freekers, zondag 16 januari 2011 17:21

Blijkbaar geen les gekregen in alinea en tekstopmaak in Word

Door Tweakers user White_Collar, zondag 16 januari 2011 17:40

Freekers schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:21:
Blijkbaar geen les gekregen in alinea en tekstopmaak in Word
+ 1 _/-\o_

Door Tweakers user ThinClientQ, zondag 16 januari 2011 18:29

Freekers schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:21:
Blijkbaar geen les gekregen in alinea en tekstopmaak in Word
Nice +2

Door Tweakers user basdej, zondag 16 januari 2011 19:37

ik zit ook op het gymnasium en ik heb ook informaticalessen van het zelfde niveau als beatboxx, maar om er nou zo over te gaan zeuren is ook weer onzin.

Door Tweakers user Ulster Seedling, zondag 16 januari 2011 21:36

Freekers schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:21:
Blijkbaar geen les gekregen in alinea en tekstopmaak in Word

Door Tweakers user sfranken, zondag 16 januari 2011 21:55

durian schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:43:
Is dit op een middelbare school?

Wij kregen op de middelbare school les over CPU en het geheugen, enz. en hoe alles samen werkt. Verder leerden we programmeren in BASIC. Dat was wel in 1982 :)

Eigenlijk is het raar dat computerlessen tegenwoordig bestaan uit (slechte) cursussen in het gebruiken van bepaalde programmas...
Ik kreeg (in 2006) ICT les op de middelbare school. Dit was VMBO-T en wat deden we? C++ en C

Door Tweakers user N1ckk, maandag 17 januari 2011 08:51

sfranken schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:55:
[...]

Ik kreeg (in 2006) ICT les op de middelbare school. Dit was VMBO-T en wat deden we? C++ en C
Dan kun je wel stellen dat het niveau drastisch is gedaald in 5 jaar tijd :/

Door Tweakers user DDC, maandag 17 januari 2011 13:13

Nickalicious schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:51:
[...]
Dan kun je wel stellen dat het niveau drastisch is gedaald in 5 jaar tijd :/
Het ligt er ook maar net aan in wat voor school je hebt. Het is (voor zo ver ik weet) geen verplicht vak, ik heb in 2008 mijn VMBO afgerond en heb nooit informatica gehad.
basdej schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:37:
ik zit ook op het gymnasium en ik heb ook informaticalessen van het zelfde niveau als beatboxx, maar om er nou zo over te gaan zeuren is ook weer onzin.
Hoofdletters en punten alsjeblieft.

Door Tweakers user Korben, dinsdag 18 januari 2011 09:58

Spetsnaz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:20:
Ik word wel een beetje moe van die betweterige ik-weet-het-veel-beter! blogs met die instelling ga je er ook niet komen, in de ict wereld moet je kijken naar wat je niet weet en niet gaan lopen pochen met wat je wel weet want dan leer je niet en leren is iets wat je je hele leven moet blijven doen in de ict wereld.
Amen. Bovendien zul je bedrogen uitkomen als je denkt dat het slim is om te gaan pochen met wat je weet, want er zal altijd iemand zijn die ofwel in twee zinnen je kennis ontkracht, of die je het schaamrood op de kaken zal doen ontstaan doordat diegene nog veel meer weet. Je toekomstige collega's waarderen het ook niet als je binnenkomt met de houding 'ik zal wel eens even laten zien wat ik allemaal weet', waarvan dan blijkt dat dat niet zo veel is.

Door Tweakers user careltjuh, donderdag 20 januari 2011 19:18

wij krijgen ook die ict lessen maar dat is niet zo dramatisch als wat jij nu verteld
we zijn op dit moment bezig met een website te bouwen in HTLM
het erge jammer er van is dat de leraren er zelf ook niet bijster veel van weten ze weten net zo'n beetje hoe je een hyperlink kan maken maar ze doen dit ook nog niet zo lang
ze zeggen dat ze volgend jaar een cursus gaan doen wat mij betreft hadden ze dat ook wel voor dat ze dit gingen geven kunnen doen

overigens ik zit in mavo 3 maar deze lessen zijn precies hetzelfde tot en met gymnasium

Door Tweakers user Kn4kw0r5t, vrijdag 21 januari 2011 00:52

Maar, maar, hij had je beter kunnen houden nu je weer tijd hebt voor GoT :'(

Reageren is niet meer mogelijk